اسکن 3 بعدی پا

به پاهایت گوش کن: قوس کف پای تو ، درست مانند اثر انگشت، اختصاصی خود توست.
دستگاه اسکنر سه بعدی وسیله ای است که بدون تاباندن پرتوهای مضر و صرفا با استفاده از نور مرئی می تواند یک تصویر و مدل سه بعدی رنگی با دقت بسیار بالا از پا تهیه می نماید. در مرکز ما با استفاده از این دستگاه، مشخصات ساختار فیزیکی پا شامل میزان قوس ها، محل قوس ها، نحوه قرار گیری انگشتان و ابعاد فضایی پا اندازه گیری می شود. مشخصات ساختار فیزیکی پا در سه حالت بدون اعمال وزن، اعمال کامل وزن بر روی پا و در حالت نشسته بررسی می شوند. از این سه حالت می توان نحوه تغییر ساختار فیزیکی کف پا را در حالت اعمال وزن و راه رفتن به روشنی مشاهده نمود. بسیاری از ناهنجاری های پا از بررسی این اطلاعات استخراج می شوند. همچنین استفاده از این اطلاعات در معاینات تشخیصی پیشرفته، طراحی کفش و کفی و پیگیری های بعدی اهمیت بسزایی دارد.
در گذشته جهت ساخت کفی های سفارشی از روش گچ گیری پا استفاده می شد. از آنجایی که در هنگام گچ گیری اصلا روی پای خود نمی ایستد, اثربخشی آن به لحاظ علمی دارای اشکال است بنابراین استفاده از دستگاه های اسکن 3 بعدی که می توانند یک تصویر و مدل سه بعدی رنگی با دقت بسیار بالا تولید کنند, در دنیا مرسوم گردید.
از طرفی متاسفانه در کشورمان در بسیاری از موارد به جای استفاده از دستگاه اسکنر سه بعدی, به اشتباه از دستگاه های اسکنر دو بعدی یا اسکنر فشاری جهت ساخت کفی های سفارشی استفاده می شود. مسلما ، قوس این کفی ها به لحاظ ارتفاع و محل قرارگیری مناسب آن فرد نیست و حتی می تواند منجر به تشدید اختلالات پا شود.

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this