تجویز و ساخت کفی سفارشی 3 بعدی

تا وقتى كه با واقعيت پا و عملكرد ايستادن روبرو هستيم، كفى هم لازم است. کفی های طبی نقش مهمی در درمان مشکلات پا دارند به این دلیل که هنگام حرکت کردن با پا در تماس بوده و قرار دادن آن ها درون کفش باعث راحتر شدن کفش و همچنین راه رفتن و حرکت افراد می شوند. کفی برای پا ، حکم عینک برای چشمان ضعیف را دارد. توجه به این نکته نیز ضروری است که پا دارای ساختاری بسیار پیچیده است و مشکلات آن به هیچ عنوان توسط کفی های متفرقه قابل درمان نیست.
قوس های کف پا، درست مثل اثر انگشت، در افراد مختلف متفاوت است. حتی پای سمت چپ شما با سمت راست شما متفاوت است. الگوی راه رفتن شما – یا راه رفتن – نیز منحصر به فرد است. پاهای تو با پاهای من فرق دارد. مشکلات خاص پای شما به بدن شما مربوط می شود. بنابراین دریافت کفی های سفارشی برای درمان آناتومی و وضعیت خاص شما مهم است.
کفی های پیش ساخته به اندازه کفی های سفارشی کارآمد نیستند زیرا قوس این کفی ها به لحاظ ارتفاع و محل قرارگیری مناسب آن فرد نیست و حتی می تواند منجر به تشدید اختلالات پا شود.

فقط یک متخصص پودیاتری یا ارتوپدی فنی می تواند کفی های سفارشی را تجویز، طراحی و آماده کند. کفی های سفارشی ویژه هر فرد به طور اختصاصی ساخته میشوند و به گونه ای ساخته می شوند که با هندسه هر پا مطابقت داشته باشند. آنها به کاهش ضربه روی مفاصل کمک می کنند و با تنظیم مجدد طبیعی استخوان های پا و مچ پا، وضعیت بهتری ایجاد می کنند. کفی های سفارشی می توانند به کاهش بسیاری از شکایات مانند درد پاشنه، زانو و کمر کمک کنند. پوشیدن کفش های سفارشی، صرف نظر از سن یا فعالیت، می تواند برای هر کسی مفید باشد.

در گذشته جهت ساخت کفی های سفارشی از روش گچ گیری پا استفاده می شد. از آنجایی که در هنگام گچ گیری اصلا روی پای خود نمی ایستد, اثربخشی آن به لحاظ علمی دارای اشکال است بنابراین استفاده از دستگاه های اسکن 3 بعدی که می توانند یک تصویر و مدل سه بعدی رنگی با دقت بسیار بالا تولید کنند, در دنیا مرسوم گردید.
در کلینیک ویکی فوت تجویز، طراحی و ساخت کفی های سفارشی 3 بعدی با استفاده از دستگاه های اسکن 3 بعدی، نرم افزارهای طراحی پیشرفته و دستگاههای CNC و پرینتر سه بعدی صورت میگیرد.

از طرفی متاسفانه در کشورمان در بسیاری از موارد به جای استفاده از دستگاه اسکنر سه بعدی, به اشتباه از دستگاه های اسکنر دو بعدی یا اسکنر فشاری جهت ساخت کفی های سفارشی استفاده می شود. مسلما ، قوس این کفی ها به لحاظ ارتفاع و محل قرارگیری مناسب آن فرد نیست و حتی می تواند منجر به تشدید اختلالات پا شود.

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this